Veelgestelde vragen
Algemene vragen
De algemene vragen zijn van toepassing op de zonvakanties. In sommige gevallen kunnen deze voor cruises en Formule 1 reizen afwijken.
Cruise vragen
Formule 1 vragen
- Wat is er inbegrepen?
- Entertainment tijdens Formule 1
- Geldigheid circuitkaarten
- Wanneer ontvang je de circuitkaart?
- Moet ik mijn circuitkaart printen?
- Circuitkaart upgraden
Betalingen
Factuur
Binnen één werkdag ontvang je van ons per e-mail de factuur van deze vakantie. Deze kan je vanaf dat moment ook in Mijn Stip Reizen downloaden. Via ‘Mijn Stip Reizen’ maak je ook gemakkelijk de reissom aan ons over.
Betaling buiten 6 weken voor vertrek
Wanneer je buiten 6 weken voor vertrek hebt geboekt, vragen wij je direct een aanbetaling te doen. Het aanbetalingsbedrag bestaat uit 35% van de basisreissom plus de volledige kosten (100%) van eventuele extra's die je bijboekt. Onder extra's vallen onder andere: parking, transfer, autohuur, verzekeringen, bagage en excursies. De SGR-bijdrage is in de totaalprijs verwerkt.
Betaling via Mijn Stip Reizen
De aanbetaling van jouw vakantie vind je terug in Mijn Stip Reizen en kan je in deze omgeving direct voldoen. Je hebt uiteraard de mogelijkheid om een hoger bedrag aan te betalen. Ook het restantbedrag (na aanbetaling) vragen wij je uiterlijk 6 weken vóór vertrek via Mijn Stip Reizen aan ons over te maken.
Betaling binnen 6 weken tot en met 8 dagen voor vertrek
Heb je binnen 6 weken tot en met 8 dagen voor vertrek geboekt? Dan vragen wij je de totale reissom per direct te voldoen. Dit kan eenvoudig online via Mijn Stip Reizen. Kies je liever voor een overschrijving? Vermeld dan de naam van de hoofdboeker en uw reserverings- en klantnummer en gebruik de volgende bankgegevens:
T.N.V. Stip Reizen BV.
IBAN: NL06 INGB 079.39.90.890
BIC/SWIFT: INGBNL2A
Betaling binnen 7 dagen voor vertrek
Heb je een vakantie geboekt met vertrek binnen 7 dagen, dan heb je de volledige reissom meteen voldaan tijdens het boekingsproces.
Reisduur
De reisduur staat altijd in hele dagen aangegeven, waarbij wij de eerste en de laatste dag als reisdagen tellen. Dit kan betekenen dat je een 8-daagse reis boekt, maar zes dagen op de bestemming bent.
Definitieve vluchttijden
Zijn de gepubliceerde vluchttijden de definitieve vluchttijden?
Nee, de gepubliceerde vluchttijden zijn niet altijd de definitieve vluchttijden. Ze kunnen wijzigen tot twee weken voor vertrek. De vlucht kan iets eerder of later vertrekken maar een ochtendvlucht kan ook een avondvlucht worden of andersom. Dit hoort bij een chartervlucht, als onderdeel van een pakketreis. Als reisorganisatie kunnen wij hierdoor een zo efficiënt mogelijke vluchtplanning maken en zo houden wij de prijzen van onze pakketreizen zo laag mogelijk.
Online inchecken
De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om online in te checken.
Corendon (Dutch) Airlines
Wanneer je met Corendon (Dutch) Airlines vliegt, kun je vanaf 48 uur tot 5 uur voor vertrek online inchecken en je boardingpass uitprinten via de website fly.corendon.com
Selfservice bagage drop-off Schiphol Amsterdam Airport
Corendon automatiseert het inchecken van bagage. Ideaal als je online bent ingecheckt! Wanneer je ruimbagage meeneemt, lever je deze in bij de selfservice bagage drop-off punten. Hier vind je grote, witte machines met een klep aan de voorzijde. Volg simpelweg de instructies op het scherm op het apparaat. Print je bagagelabel en bevestig het aan jouw ruimbagage. De koffers vinden, via de bagagekelder, automatisch de weg naar het vliegtuig.
Naast de selfservice bagage drop-off kun je je bagage ook afgeven bij de Corendon check-in balie op de luchthaven. De mogelijkheid bestaat dat je hiervoor even in de rij moet staan.
Priority Pakket
Met het speciaal door Corendon samengestelde Priority Pakket begint je vakantie al goed nog vóór je op je bestemming bent aangekomen. Zo heb je onder andere voorrang bij het inchecken, de veiligheidscontroles en bij het aan boord gaan van het vliegtuig. Je boekt het Priority Pakket hier
Transavia
Bij Transavia kun je vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek online inchecken met jouw 7-cijferig reserveringsnummer van Stip Reizen. Wil je online inchecken bij Transavia? Klik dan hier
KLM
Als je met KLM vliegt, ontvang je na de boeking je KLM boekingscode. Per boeking ontvang je één code voor de heen- en terugvlucht. Met deze code kun je online inchecken vanaf dertig uur tot één uur voor vertrek. Klik hiervoor online inchecken bij KLM.
Turkish Airlines
Als je met Turkish Airlines vliegt, kun je vanaf 24 uur voor vertrek online inchecken met je reserveringscodes die op de factuur staan.
Brussels Airlines
Bij Brussels Airlines kun je vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek inchecken en stoelen reserveren. Ga hiervoor naar de website: www.brusselsairlines.com
Als boekingscode gebruik je het Stip Reizen reserveringsnummer, zonder het eerste cijfer. Op de volgende pagina kun je meerdere personen toevoegen en de stoelen selecteren.
Emirates
Onderstaande informatie kan afwijken wanneer u per Emirates vliegt voor een Formule 1 reis
Reis je met Emirates naar Dubai dan ontvang je 1 week voor vertrek een nieuwe boekingsbevestiging voorzien van de boekingscode van Emirates.
Hiermee kun je tegen betaling stoelen reserveren via de website van Emiratesmet je boekingscode. De premium economy is nog niet beschikbaar op de route Amsterdam – Dubai v.v.
Online inchecken is mogelijk 48 uur voor vertrek van de vlucht.
Mocht de check-in niet lukken dan kan dit komen omdat je met jonge kinderen reist. In dit geval ben je namelijk verplicht de check-in via het grondpersoneel te laten uitvoeren.
Overige maatschappijen
Let op: vlieg je met een andere maatschappij zoals bijvoorbeeld Vueling, Albastar en BH Air, dan is het helaas niet mogelijk om vooraf online in te checken.
Stoel reserveren
Voor het reserveren van een stoel berekenen de meeste luchtvaartmaatschappijen kosten. Deze kosten variëren per persoon per enkele reis, per stoelkeuze, bestemming en per luchtvaartmaatschappij.
Vlieg je met Corendon, Transavia, KLM of Turkish Airlines, dan kun je vooraf bij de betreffende luchtvaartmaatschappij stoelen reserveren.
Vlieg je met Brussels Airlines, dan kun je alleen vooraf stoelen reserveren voor de reguliere vluchten vanaf 24 uur voor vertrek naar Ibiza, Mallorca, Lanzarote, Gran Canaria en Tenerife. Je kunt geen stoelen reserveren voor chartervluchten naar Bulgarije.
Let op: vlieg je met een andere maatschappij zoals bijv. Vueling, Albastar, Almasria en BH Air, dan is het helaas niet mogelijk om vooraf stoelen te reserveren.
Corendon (Dutch) Airlines
Op elke Corendon vlucht is het mogelijk vooraf een stoelreservering te maken (vanaf zes weken tot vijf uur voor vertrek) via de website fly.corendon.com. Wanneer je vooraf geen stoel reserveert, krijg je automatisch een stoel toegewezen. Je kan dit op de luchthaven niet meer wijzigen. Dit geldt voor alle CD-, XC en XR-vluchten met vertrek vanaf Amsterdam.
Transavia
Bij Transavia kun je vanaf 6 weken tot 30 uur voor vertrek tegen betaling een stoel reserveren met jouw 7-cijferig reserveringsnummer van Stip Reizen. Wil je een stoel reserveren? Klik dan hier.
KLM
Wanneer je met KLM vliegt, ontvang je na boeking je KLM boekingscode. Deze code vind je terug op Mijn Stip Reizen. Hiermee kun je direct voor je heen- en terugvlucht, tegen betaling, een stoelnummer reserveren of wijzigen voor de heen- en terugvlucht. Open de website van KLM, kies voor “Mijn reis” en “Met mijn boekingscode”. Wanneer het je niet lukt om een stoelnummer online te reserveren, betekent dit dat KLM de nog beschikbare zitplaatsen uitsluitend tijdens de online check-in (vanaf dertig uur voor vertrek) of op de luchthaven vrijgeeft. Wanneer je een upgrade wenst naar Economy Comfort, met meer beenruimte en een verder naar achteren verstelbare stoelleuning, dan kun je dit direct boeken via de KLM website met je KLM boekingscode.
Turkish Airlines
Vlieg je met Turkish Airlines, dan ontvang je 1 week voor vertrek je boekingscode. Hiermee kun je vanaf 1 week tot 24 uur voor vertrek voor je heen- en terugvlucht tegen betaling een stoelnummer reserveren.
Ga naar de website van Turkish Airlines en kies voor ‘Check-In/Manage booking’. Wanneer het je niet lukt om in te loggen, dan kan dit komen doordat er meerdere passagiers met dezelfde voor-/achternaam op de vlucht zitten. Het is dan alleen mogelijk om op de luchthaven een stoelvoorkeur door te geven en in te checken.
Wanneer je met kinderen reist, kun je deze alléén op de luchthaven inchecken. Vanwege veiligheidsoverwegingen is dit helaas online niet mogelijk.
Brussels Airlines
Bij Brussels Airlines kun je vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek stoelen reserveren. Ga hiervoor naar de website: www.brusselsairlines.com. Klik op de homepage op Online Check In en selecteer de luchthaven van vertrek. Bij ‘Enter booking reference or e-ticket number’ voer je het Stip Reizen reserveringsnummer in. Vervolgens vul je je achternaam in. Op de volgende pagina kun je meerdere personen toevoegen en de stoelen selecteren.
Emirates
Reis je met Emirates naar Dubai dan ontvang je 1 week voor vertrek een nieuwe boekingsbevestiging voorzien van de boekingscode van Emirates. Hiermee kun je tegen betaling stoelen reserveren via de website van Emiratesmet je boekingscode. De premium economy is nog niet beschikbaar op de route Amsterdam – Dubai v.v.
Online inchecken is mogelijk 48 uur voor vertrek van de vlucht. Mocht de check-in niet lukken dan kan dit komen omdat je met jonge kinderen reist. In dit geval ben je namelijk verplicht de check-in via het grondpersoneel te laten uitvoeren.
Naam of Geboortedatum wijzigen
De procedure en kosten voor het aanpassen van een naam of geboortedatum kan per luchtvaartmaatschappij verschillen. Neem contact op met ons Contact Center voor de juiste informatie.
Vlieg je met Corendon (Dutch) Airlines?
- Tot 24 uur voor vertrek kan je je naam of geboortedatum kosteloos aanpassen via mijn.stipreizen.nl.
- Telefonisch kost een naams- of geboortedatumwijziging voor Corendon (Dutch) Airlines vluchten 25,- euro.
- Vertrekt u binnen 24 uur? Neem dan contact op met Stip Reizen via 088-70 70 600
Wachttijden Schiphol
Houd rekening met lange wachtrijen op Schiphol. Om je reis zo aangenaam mogelijk te maken, hebben we enkele tips op een rij gezet:
- Bekijk hier de actuele drukte op Schiphol.
- Zorg ervoor dat je ruimschoots op tijd (min. 3 uur voor vertrek) aanwezig bent.
- Check online in bij de luchtvaartmaatschappij.
- Bereid je goed voor, zodat je snel door de securitycontrole kunt.
- Boekeen gratis tijdslot voor de securitycontrole op Schiphol
Annuleren
Wanneer je je reis wilt annuleren, dien je naast eventuele reserveringskosten, ook annuleringskosten te betalen. Voor meer informatie met betrekking tot het annuleren van een reis en de bijbehorende annuleringskosten verwijzen wij je naar de Stip Reizen Voorwaarden.
Via ons Contact Center (088 - 7070600) kan je de reis annuleren. Wil je een deel van de boeking annuleren? Dan verzoeken wij je telefonisch contact op te nemen met ons Contact Center. Ook aan het annuleren van een deel van een boeking zijn kosten verbonden.
Paspoort afgeven
Paspoort: wel of niet afgeven op je vakantiebestemming?
Waarom word je identiteitsbewijs gevraagd?
Accommodatieverschaffers moeten bij het inchecken hun gasten identificeren en registreren. Ze hebben daar een paspoort of een identiteitskaart voor nodig. Bij de registratie nemen de receptiemedewerkers een aantal gegevens over die nodig zijn voor het bijhouden van het nachtregister. Welke gegevens dat zijn hangt af per land. Voor Nederland zijn dat naam, woonplaats en type identiteitsbewijs. In het buitenland is dat meestal ook het nummer van het paspoort of de identiteitskaart.
Het is niet nodig het Burgerservicenummer (BSN) over te nemen. Juist dit nummer kan samen met jouw foto worden gebruikt voor fraude. Dit risico versterkt als de receptionist een kopie maakt in plaats van alleen de gegevens overneemt.
Wat te doen als de receptionist je paspoort of ID-kaart wil innemen?
Geef direct aan dat je liever niet wil dat de receptionist het document inneemt. Wijs daarbij bijvoorbeeld op het risico van fraude met data, maar ook op het voorhanden moeten hebben van het document voor politiecontrole, een ongeval of bijvoorbeeld een uitstapje over de grens. Je kunt een boete krijgen als je het document niet kan tonen.
Geef een eigen kopie van je paspoort of identiteitskaart waarop je het BSN-nummer onleesbaar hebt gemaakt en een kruis door jouw profielfoto hebt gezet. Ook heb je op de kopie aangegeven voor wie deze bedoeld is met de datum. Laat wel altijd het officiële document zien als bewijs dat het om het goede document gaat.
Als de receptionist zelf een kopie maakt, vraag dan of hij/zij het BSN-nummer en de foto wil doorhalen en op de kopie kan schrijven voor wie de kopie is gemaakt. Gebruik de Kopie ID app van de overheid. Dit is een app waarbij je met een smartphone gemakkelijk en veilig een kopie van je identiteitsbewijs kunt maken. Je kunt in de app het BSN-nummer doorstrepen en een watermerk toevoegen met datum en doel van de kopie. Deze scan kan je per mail direct naar de accommodatieverstrekker versturen.
Geef het ID-bewijs af voor een kopie met een paspoorthoes die de fraudegevoelige gegevens afschermt.
Kamertypes
Een standaardkamer/2-persoonskamer beschikt over een 2-persoonsbed of twee aparte bedden. Eventueel kun je hiervoor telefonisch een voorkeur aangeven tijdens het boeken. Let op: dit is geen garantie.
Een 1-persoonskamer is meestal een 2-persoonskamer voor alleengebruik. De kamer kan soms kleiner of minder goed gelegen zijn dan een 2-persoonskamer in hetzelfde gebouw, ondanks de gevraagde toeslag. Sommige accommodaties bieden een echte 1-persoonskamer aan.
Een 2-persoonskamer + extra bed is een standaard 2-persoonskamer met een extra bed. Dit extra bed kan een slaapstoel of -bank, opklap- of logeerbed zijn. Het kan zo zijn dat de loopruimte in de kamer door het extra bed krap is.
Voordeelkamers/-appartementen zijn vaak gelijk aan de andere kamers/appartementen. In sommige gevallen kunnen deze qua ligging, inrichting, formaat en faciliteiten afwijken. Denk bijvoorbeeld aan het ontbreken van een balkon/terras, een andere locatie in een bijgebouw en/of het ontbreken van uitzicht. Op sommige bestemmingen zijn de voordeelkamers gelijk aan de standaardkamers, maar rekent de accommodatieverschaffer voor een klein aantal kamers een lagere prijs. Deze kamers kunnen wij je extra voordelig aanbieden.
Een quadroom of quadkamer is een standaard 2-persoonskamer bestaande uit één ruimte waar twee extra bedden in zijn geplaatst. De twee extra bedden kunnen opklapbedden, slaapbanken, bedbanken, logeerbedden, stapelbedden of bijzetbedden zijn. Het kan zo zijn dat de loopruimte in de kamer door de extra bedden krap is.
Een familiekamer kan bestaan uit twee aparte kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, één grote ruimte of een duplexkamer. De bedden vanaf het derde bed kunnen opklapbedden, slaapbanken, bedbanken, logeerbedden, stapelbedden of bijzetbedden zijn.
Een studio bestaat uit een woon-/slaapgedeelte met kitchenette en aparte badkamer.
Een 2-kamerappartement bestaat uit een woon-/slaapkamer (vaak met bedbanken), een slaapkamer, open keuken of kitchenette en een badkamer.
Een 3-kamerappartement heeft nog een extra slaapkamer. De inventaris van de keuken/kitchenette is beperkt.
Babybed: reis je met een baby, dan proberen wij een babybedje voor je te reserveren. Je kunt dit tijdens het maken van de boeking opgeven als preferentie. Het aantal bedjes is vaak beperkt, waardoor wij een babybedje niet 100% kunnen garanderen. In dat geval zal de baby bij de ouders in bed slapen. Ook kan het zijn dat de ruimte te krap is om een babybed te plaatsen. Houd er rekening mee dat kinderbedjes tegen betaling kunnen zijn. Eventuele kosten voor het kinderbedje moet je altijd ter plaatse aan de accommodatieverschaffer betalen.
In- en uitchecken
Internationaal gelden er een aantal regels voor het beschikbaar stellen van een hotelkamer. Vaak is de kamer op de dag van aankomst tussen 14:00 en 16:00 uur beschikbaar. In het hoogseizoen kan dit in sommige gevallen iets uitlopen. De geboekte verzorging geldt vanaf het moment van inchecken (vaak na 14:00 uur op de dag van aankomst) tot het moment van uitchecken, ongeacht je vluchttijden.
Wanneer je op de dag van aankomst vóór de check-in tijd aankomt, kan de accommodatie een vergoeding vragen voor het gebruik van aangeboden faciliteiten, waaronder consumpties. Denk hierbij aan een bedrag voor het ontbijt, de lunch en drankjes. Let op: als je na de openingstijden van de restaurants en/of bars incheckt, is de accommodatie niet verplicht maaltijden of drankjes te serveren.
Gewoonlijk verlaat je op de laatste vakantiedag je hotelkamer tussen 10:00 en 12:00 uur en check je uit. Bij de receptie kun je vragen naar de mogelijkheden van een late check out. Dit kan alleen als er kamers beschikbaar zijn. De accommodatieverschaffer kan hier extra kosten voor vragen. Nadat je bent uitgecheckt heb je ook geen recht meer op eventuele maaltijden en drankjes. Wil je, nadat je bent uitgecheckt, gebruik blijven maken van de faciliteiten en consumpties? Dan kan de accommodatieverschaffer hier een bijdrage voor vragen. Na het uitchecken bieden veel accommodaties de mogelijkheid om je bagage in een bagageruimte of bij de receptie neer te zetten.
Mogelijke overlast
Ongedierte
In Afrikaanse, Aziatische, Caribische en mediterrane landen komen andere insecten en dieren voor dan wij in Nederland gewend zijn. Door het warme klimaat groeien bepaalde insecten goed. Dieren als kakkerlakken, spinnen, mieren en zandvlooien zijn geen teken van slechte hygiëne, maar standaard inheemse diersoorten. Zorg ervoor dat er geen etensresten in je kamer achterblijven, want dit trekt ongedierte aan. Wanneer je last hebt van ongedierte, kun je contact opnemen met de accommodatieverschaffer of zelf verdelgingsmiddelen aanschaffen.
Reparaties
Vaak zijn de technische installaties, zoals bijvoorbeeld airconditioning, liften en pompinstallaties, geïmporteerd. Wanneer deze kapot zijn, zijn reserveonderdelen niet altijd op voorraad. Een reparatie kan daardoor soms langer duren. Met deze omstandigheden kan geen enkele touroperator vooraf rekening houden. Wij vragen dan ook om je begrip. Voor mogelijke schade die je oploopt uit een soortgelijke storing, kan je Stip Reizen niet aansprakelijk stellen.
Overlast
De accommodatieverschaffers en Stip Reizen hebben beide het recht om gasten die overlast veroorzaken, na waarschuwing, toegang tot de accommodatie te ontzeggen of uit te sluiten van verdere deelname aan de reis. Gasten die voor overlast zorgen, hebben geen recht op een vergoeding van (een deel van) de reissom. Voor eventueel wangedrag en overlast die andere gasten veroorzaken kan je Stip Reizen niet aansprakelijk stellen.
Geluidsoverlast
De geluidsnormen in het buitenland wijken af van de Nederlandse normen. In het buitenland kijken ze minder nauw naar decibellen. Ook de levensstijl van de bevolking op je bestemming kan afwijken, iets wat de vakantiebestemming juist kleur geeft. Op verschillende bestemmingen leeft men voornamelijk buiten en tot in de late uurtjes, waardoor absolute stilte na middernacht weinig voorkomt. Wanneer je hier gevoelig voor bent, raden wij je aan een accommodatie uit te kiezen zonder discotheek, poolbar of uitgebreide animatie. Ook de ligging van je accommodatie kan van invloed zijn op de geluidsoverlast. Een centraal gelegen hotel heeft over het algemeen meer last van verkeer en horecagelegenheden in de buurt. Als een bron buiten het hotel de geluidsoverlast veroorzaakt kan het hotel of Stip Reizen hier niets aan doen, hoe vervelend ook. Helaas kunnen wij als touroperator daarnaast weinig veranderen aan luidruchtig gedrag van medegasten.
Bouwactiviteiten
Plaatselijke overheden, andere accommodatieverschaffers of bouwbedrijven verzorgen vaak bouwactiviteiten.
Met deze initiatiefnemers heeft Stip Reizen geen contact of contracten. Daarom kunnen wij op deze bouwactiviteiten geen invloed uitoefenen. Het kan dus voorkomen dat je op je bestemming bouwoverlast van derden ondervindt. Vooral in het voor- en naseizoen kan het gebeuren dat er in en rondom het hotel bouwwerkzaamheden plaatsvinden. Voor eventuele kosten en ongemakken door werkzaamheden in/rondom de accommodatie kan je Stip Reizen niet aansprakelijk stellen.
Klacht of ontevreden
Het kan voorkomen dat tijdens de reis of op de bestemming een tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst wordt geconstateerd. Deze moet direct gemeld worden bij de betrokken dienstverlener, accommodatieverschaffer, reisleiding en lokale vertegenwoordiger. Wordt de tekortkoming niet tot tevredenheid opgelost, dan moet onmiddellijk telefonisch contact worden opgenomen met onze alarmdienst in Nederland. Zorg dat je je reserveringsnummer voor handen hebt. Indien de tekortkoming niet is opgelost en naar jouw mening aanleiding gaat geven tot een klacht bij thuiskomst, dan moet de klacht schriftelijk worden vastgelegd bij onze vertegenwoordiger ter plaatse of indien dit niet mogelijk is, alsnog bij ons telefonisch gemeld worden. Bij verzuim een tekortkoming door te geven bij de aanvang van het probleem tijdens het verblijf, verlies je het recht op genoegdoening, omdat wij niet in de gelegenheid zijn gesteld een oplossing te bieden. Na afloop van je reis, dient de klacht binnen twee maanden schriftelijk te worden gemeld aan de afdeling Klantenservice (clientenservices@stipreizen.nl) of via Mijn Stip Reizen met overleg van het getekende klachtenformulier. Indien de klacht niet tijdig wordt ingediend, wordt deze niet in behandeling genomen.
Cruise vragen
Afwijkende hut aanvragen
Hoe kan ik een 1-, 3- of 4-persoonshut aanvragen?
Een 1-, 3- of 4-persoonshut kan aangevraagd worden via ons Contact Center. Je kan een aanvraag telefonisch indienen via 088-70 70 600 of per email aan info@stipreizen.nl.
De prijzen van deze afwijkende hutten zijn op aanvraag. De procedure voor deze hutten is als volgt:
- Je doet een prijsaanvraag via ons Contact Center.
- Wanneer de hut beschikbaar is ontvang je een offerte, wanneer de hut niet beschikbaar krijg je hierover bericht.
- Indien je akkoord gaat met de offerte zal er een definitieve aanvraag ingediend worden.
- Wanneer de hut nog beschikbaar is wordt deze ingeboekt en is de boeking definitief. Als de hut niet meer beschikbaar is ontvang je hierover bericht en indien mogelijk een ander voorstel.
De hutten zijn dus altijd op aanvraag en op basis van beschikbaarheid bij de rederij.
Mindervalide hut aanvragen
Een mindervalide hut is op aanvraag via ons Contact Center. Je kan een aanvraag telefonisch indienen via 088-70 70 600 of per email aan info@stipreizen.nl.
In de meeste gevallen is de prijs van een mindervalide hut (o.b.v. 2-personen) gelijk aan de prijzen zoals op de website vermeld. Wanneer dit niet het geval is krijg je hier uiteraard bericht over. Wanneer je een mindervalide hut wenst voor een 1-, 3- of 4-persoonshut is de prijs op aanvraag.
Als er een definitieve aanvraag ingediend word voor een mindervalide hut en deze komt akkoord is de boeking gelijk definitief en gelden de vermeldde annuleringskosten.
Voorkeuren hut aangeven
Het is mogelijk om voorkeuren voor een hut op te geven. In de meeste gevallen is het echter zo dat de hutten op indeling zijn en Stip Reizen geen invloed op de indeling heeft. Wij zullen de voorkeuren wel altijd doorgeven aan de rederijen maar kunnen geen garantie geven.
Hoe meld ik een SSR aan?
Iedere rederij hanteert een ander aanmeldproces voor een SSR. Hieronder lichten wij deze per rederij toe. Houd er tevens rekening mee dat wanneer er een vlucht bij de reis is de SSR voor de vlucht ook apart aangemeld dient te worden.
Costa Cruises:
MSC Cruises:
Holland America Line:
AIDA Cruises:
Celebrity Cruises:
Cunard Line:
Royal Caribbean:
Norwegian Cruise Line:
Princess Cruises
Boekingsnummer rederij
Wanneer ontvang ik mijn boekingsnummer van de rederij?Je ontvangt binnen ca. 3 dagen na boeking een nieuwe bevestiging/factuur met daarop het boekingsnummer van de rederij. Met het boekingsnummer kan je inloggen bij de desbetreffende rederij om excursies en andere extra’s bij te boeken en de online check-in te voltooien.
Online check-in per rederij
Informatie volgt
Wanneer en hoe krijg ik mijn cruisevoucher?
Per rederij is het verschillend hoe en wanneer je de cruisevouchers ontvangt. Hieronder vind je een overzicht per rederij:
Costa Cruises: de cruisevoucher kunnen via My Costa gedownload worden nadat de online check-in is voltooid. De vouchers zijn uiterlijk 24 uur voor vertrek beschikbaar in My Costa.
MSC Cruises: de cruisevouchers worden per mail verstuurd vanuit Stip Reizen. Je ontvangt deze uiterlijk 1 a 2 dagen voor vertrek.
Holland America Line: de cruisevouchers zijn te downloaden bij de Holland America Line na het voltooien van de online check-in.
AIDA Cruises: informatie volgt.
Celebrity Cruises: informatie volgt.
Cunard Line: informatie volgt.
Royal Caribbean: informatie volgt.
Norwegian Cruise Line: informatie volgt.
Princess Cruises: informatie volgt.
Formule 1 vragen
Wat is er inbegrepen?
Informatie volgt.
Entertainment tijdens Formule 1
Informatie volgt.
Geldigheid circuitkaarten
Voor welke dagen zijn mijn circuitkaarten geldig?
Bij al onze reizen zit minimaal voor zaterdag en zondag de circuitkaart inbegrepen. Daarnaast bieden wij tegen betaling ook de vrijdag aan om bij te boeken.
Wanneer ontvang je de circuitkaart?
Het ligt aan onze partners wanneer wij de circuitkaarten ontvangen. Wij versturen deze altijd per e-mail uiterlijk 1 a 2 dagen voor vertrek. Let op: het kan voorkomen dat deze mail in je spam inbox terecht is gekomen. Als je via een reisbureau hebt geboek, dan dien je de circuitkaart van hen te ontvangen.
Moet ik mijn circuitkaart printen?
Wij raden je altijd aan om de circuitkaart ook uitgeprint mee te nemen naar het circuit omdat je deze vaak meerdere malen per dag moet tonen. Mocht je geen printer tot je beschikking hebben dan zou je de circuitkaart ook op je telefoon kunnen opslaan in bijvoorbeeld je notities. Zorg dan wel dat je een powerbank bij de hand heb zodat je altijd toegang tot je mobiele telefoon hebt.
Circuitkaart upgraden
Bieden jullie ook ticketupgrades aan?
Dit is geheel verschillend per reis. In Bahrein en Qatar bieden wij slechts één soort ticket aan en zijn er geen upgrademogelijkheden. Voor Barcelona heb je de keuze tussen staanplaatsen of zitplaatsen op de populaire G-tribune. Voor een toeslag kan je dan upgraden naar de tribune. En tot slot hebben wij voor Abu Dhabi diverse upgrades, maar allen zijn voor de Oranje Marina Grandstand. Zo kan je tegen een toeslag 3-daagse circuitkaarten aanschaffen en tevens kan je upgraden naar hoge zitplaatsen tegen een toeslag. Upgraden naar andere circuitkaarten is altijd mogelijk totdat de voorraad strekt.
Zijn transfers inbegrepen?
Wat voor een transfers zijn inbegrepen?
Als eerste worden jullie door onze reisleiding vanaf de luchthaven per bus opgehaald en na de reis ook naar de luchthaven gebracht. Daarnaast is ook altijd de transfer inbegrepen naar het circuit op de zaterdag en zondag. Voor sommige reizen kan je tegen een toeslag de transfer bijboeken voor de vrijdag.
Alle transfers worden in groepsverband uitgevoerd op vooraf bepaalde tijden. Als je een ander tijdstip wenst te gaan, kun je op eigen gelegenheid per taxi naar/van het circuit gaan. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden als door extreme verkeersopstopping of bv. een verkeersongeluk je te laat op het circuit arriveert.
Gaat er begeleiding mee?
Op alle Formule 1 reizen van Stip Reizen is er Nederlandssprekende reisbegeleiding aanwezig. Zij staan dagelijks voor je klaar in de hotels voor eventuele vragen. Daarnaast is er ook een noodnummer dat je kan bereiken tijdens de reis in geval van nood. De reisleiding is te herkennen aan de groene en (op racedagen) oranje crew shirts.
Wanneer ontvang je de reisdocumenten?
Wij versturen de reisbescheiden twee weken voor vertrek per e-mail. De circuitkaarten ontvang je uiterlijk 1 a 2 dagen voor vertrek.
Zijn de benodigde visa inbegrepen?
Je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk om over de juiste reisdocumenten te beschikken voor je Formule 1 reis. Indien er een visa noodzakelijk is voor de reisbestemming ben je hier zelf verantwoordelijk voor.
Welke Grand Prix's worden aangeboden?
Het aanbod kun je terugvinden op: www.stipreizen.nl/formule1. In 2024 zullen wij Formule 1 reizen aanbieden naar Bahrein, Spanje, Qatar en Abu Dhabi.Wat gebeurd er als er een race wordt geannuleerd?
De reizen zijn samengesteld o.b.v. de nu bekende kalender. Indien onverhoopt de datum van de race wordt gewijzigd, dan zullen wij vanzelfsprekend het uiterste doen om de reis op de nieuwe datum aan te bieden. Het kan zijn dat de prijzen daardoor gewijzigd moeten worden, bijv. als de datum wijzigt naar een hoogseizoenperiode. Dit proberen we uiteraard te voorkomen als de datum wijzigt, dan bieden wij je aan de boeking om te zetten tegen de nieuwe condities. In dat geval kun je binnen gestelde periode alsnog kosteloos afzien van de reis.Mindervalide reizigers
Vaak is het circuit helaas niet rolstoeltoegankelijk en er zijn geen specifieke rolstoelplaatsen op de Grandstands. Ook zijn er geen liften. Rolstoelen kunnen niet in de bussen, tenzij deze inklapbaar zijn. Niet inklapbare rolstoelen zijn niet toegestaan op deze reis i.v.m. o.a. de bussen hierop niet berekend zijn.
Wat houdt de fooienpot in?
Het geven van fooien op een vakantiebestemming is een normaal gebruik. Op verzoek van veel reizigers en in overleg met onze lokale agent wordt ter plaatse voor de Formule 1 reizen een fooienpot voorgesteld. De hoogte van de fooienpot, gebaseerd op een normale richtlijn, niet te hoog en niet te laag. Deze fooienpot wordt gebruikt voor diegenen, die je vakantie een onvergetelijke invulling geven zoals de chauffeurs, de bellboys en kamermeisjes van de hotels en de lokale reisleiders. Het staat je uiteraard vrij om hieraan deel te nemen of in voorkomende gevallen nog een extra blijk van waardering te geven.
Worden er foto's gemaakt tijdens de reis?
Ja, tijdens de reis zullen beelden gemaakt worden voor promotionele doeleinden als bijvoorbeeld de website, Facebook en advertenties, hier dien je rekening mee te houden.
Wat houdt de Formule 1 app in?
Stip Reizen heeft een eigen Formule 1 app binnen het platform Close. Deze app gebruiken we vooraf en tijdens de reis om informatie te geven over de reis. Alle informatie komt in deze app te staan en daarnaast is het de plek waar excursies en de feesten bijgeboekt kunnen worden. De mobiele nummers die in het boekingsproces worden opgegeven zullen voor deze app gebruikt worden.